Ryby zawierają kwasy tłuszczowe omega-3, dlatego stanowią ważny składnik diet sportowców oraz osób dbających o szczupłą sylwetkę, choć tak naprawdę każdy powinien je regularnie spożywać. Warto wiedzieć, w jaki sposób serwować jedną z najchętniej wybieranych ryb – łososia.

Sushi

Surowa ryba wykorzystywana jest w tradycyjnej japońskiej potrawie. W Polsce sushi również cieszy się dużym uznaniem. Wiele rodzajów ryżowo-rybnych rolek przygotowywanych jest na bazie łososia szlachetnego. Warto pamiętać, że istnieją różne odmiany sushi. Bazę każdej odmiany stanowi jednak ryż. Powinien on mieć krótkie ziarna. Ryż wymaga również przygotowania właściwej zalewy. Smak sushi idealnie komponuje się z winem Rieslinga Kabinett. Surowego łososia można wykorzystać do tatara. Serwowany jest on zazwyczaj z sokiem cytrynowym, kaparami oraz sosem sojowym. Łososia można również wykorzystać do carpaccio. Jego smak świetnie uzupełni czerwony Burgund.

Pieczony łosoś

Przygotowując danie z rybą, należy pamiętać o doborze odpowiednich dodatków. Nie powinny one bowiem zdominować swoim smakiem całej potrawy. Pieczonego łososia należy podawać z zielonymi warzywami lub słodkimi ziemniaki. Bataty posypane tymiankiem, solą oraz pieprzem stanowią ciekawy kontrast do ryby. Ze słodkich ziemniaków można również przygotować alternatywną wersję frytek. Piekąc łososia, należy również pamiętać o tym, by nie wysuszyć ryby. Idealny dodatek do tego rodzaju dań to ciężkie, białe wino beczkowe ze szczepu Chardonnay.

Wersja wędzona

Konserwowane dymem produkty są dostępne w wielu sklepach. Taka odmiana łososia jest często wykorzystywana w przygotowywaniu zdrowych śniadań, przekąsek oraz lekkich obiadów. Wędzoną rybę można również zjeść bez żadnych dodatków. Jej smak jest doceniany przez wiele osób. Do wędzonego łososia świetnie pasuje różowy szampan oraz inne wina musujące.

Tłuste ryby można serwować na wiele różnych sposobów. W każdej swojej odsłonie łosoś jest aromatyczny, smaczny oraz zdrowy. Warto zatem regularnie wykorzystywać tę odmianę ryby w swojej kuchni.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułDietetyczne śniadanie na odchudzanie

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here